სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
ლელა ლომთაძე
|
|
რაიონი
|
ცაგერი
|
|
სკოლა
|
ქ. ცაგერის საჯარო სკოლა
|
|
ქალაქი
|
ქ. ცაგერი
|
|
თემის
მონახაზი
|
||
თემის დასახელება: ,, ავასაუბრე ლოდები კლდისა“
|
||
პროექტი ხორციელდება ლადო ასათიანის
ლექსის-„ვაჟა ფშაველას ნაამბობი“ მიხედვით,ვაჟა ფშაველას შესწავლისას შექმნილი
პრობლემური სიტუაციიდან გამომდინარე,კერძოდ,მოსწავლეები ვერ ჩაწვდნენ
საკითხს:“უენპირო საზოგადოება ვაჟა-ფშაველას ნაწარმოებებში“.
|
||
თემის შინაარსი
|
||
1.მწერლისა და
ბუნების თანაზიარობის ამსახველი ფოტო,აუდიო მასალებისა და სამეცნიერო
ლიტერატურის მოძიება
2.დავალებების
განაწილება 4 ჯგუფში საკითხების მიხედვით
2.ყოველი(4
კვირის) ბოლოს მასალების წარმოდჰენა და პრეზენტაციები
4.სასწავლო
ექსკურსიის მოწყობა ჩარგალში და ლიტერატურულ-მუსიკალური კომპოზიციის წარმოდგენა
ვაჯა-ფშაველას სახლმუზეუმის ეზოში
|
||
საგანი: ქართული
ლიტერატურა
|
||
გეოგრაფია
ისტორია
|
||
დონე/კლასი
|
||
მე-6 კლასი
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
6 კვირა
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
|
||
ე.ს.გ. 6.1
მოსწავლეს აქვს ინფორმაციის მიღებისა და
გადაცემისთვის აუცილებელი უნარ-ჩვევები
ე.ს.გ. 6.2
მოსწავლეს აქვს მხატვრული ტექსტის
გააზრებისთვის არსებითი მნიშვნელობის მქონდე დეტალების შეფასების უნარები
ე.ს.გ. 6.7
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის მხატვრული
და არამხატვრული ტექსტების წაკითხვა,გაგება-გაანალიზება
ე.ს.გ. 6.9
მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს ნაწარმოებში
ასახული მნიშვნელოვანი პრობლემების შესახებ
ე.ს.გ. 6.11
მოსწავლეს აქვს კითხვის პროცესში გამოწვეული
განწყობილებისა და შთაბეჭდილების გადმოცემის უნარი
ე.ს.გ. 6.15
მოსწავლეს შეუძლია შემოქმედებითი გამოცდილების
გამოყენება წერის პროცესში
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
|
||
1.მოსწავლეები
განიმტკიცებენ წინარე ცოდნას,გამოიმუშავებენ ინფორმაციის მოძიებისა და კვლევითი
მუშაობის უნარ-ჩვევებს
2.შეძლებენ
სხვადასხვა მხატვრული და სამეცნიერო ტექსტების გაგებასა და
დაკავშირება-გაანალიზებას
3.იმსჯელებენ მწერლის
ნაწარმოებებში ასახული მნიშვნელოვანი პრობლემების შესახებ
4.ჩამოუყალიბდებათ
კითხვის პროცესში გამოწვეული განწყობილებისა და შთაბეჭდილების გადმოცემის უნარი
5.შეძლებენ
შემოქმედებითი გამოცდილების გამოყენების სასწავლო პროცესში
6.მოსწავლეები
ნახავენ,აღიქვამენ და შეიმეცნებენ ბუნების სურათებს და დაუკავშირებენ მწერლის
ნაწარმოებებთან ხილული ექსპონატების ფონზე
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
1.ბუნების შვილები (მათ შორის უსულონი) ფიქრობენ და საუბრობენ?
|
|
თემატური კითხვები
|
1.როგორ ესაუბრება ვაჟა-ფშაველა „უენპირო საზოგადოებას“?
2.როგორაა
გადმოცემული ვაჟას შემოქმედებაში ადამიანისა და ბუნების გუნება-განწყობილების
პარალელიზმი?
3.როგორ ჩაწვდა
მწერალი ბუნების საიდუმლოებებს?
4.ბუნება ხელოვნებაა
და მართლა „მბრძანებელია“,თუ ყველაფერი მწერლის ფანტაზიის ნაყოფია?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
1.რა გავლენას ახდენს ბუნება
ადამიანის განწყობილებაზე?
2.გარდა
ესთეტიკურ-ფსიქოლოგიური განწყობილებისა სხვა რა სარგებელს ვიღებთ ბუნების
სულიერი და უსულო საგნებისაგან?
3.გაცოცხლებულ-გაპიროვნებული
ბუნების სურათების მეშვეობით შეიძლება გარდა თანაგრძნობისა,ადამიანში სხვა
მორალური-ზნეობრივი პრიციპები ჩამოყალიბდეს და განმტკიცდეს?
5.“ჩვენი ცხოვრება მართლა
სრული გამოხატველია ბუნებისა“?
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეთა საჭიროების დასადგენად და
პროექტის სწორად
დაგეგმვა-წარმათვისათვის პროექტის დაწყებამდე მოსწავლეებს შევავსებინებ კითხვარს:რა
ვიცოდი,რა
ვიცი,რა
მინდა ვიცოდე;
ასევე დავადგენ რომელი ნაწარმოების(ლექსის ან მოთხრობის) დამუშავება სურთ ხელახლა
და რომელი
ახალი ტექსტის
შესწავლა იმის
დასადგენად,რომ
ვაჟა-ფშაველას შემოქმედებაში ბუნება და
ადამიანი პირისპირ დგანან,როგორც სრულუფლებიანი წევრები სამყაროსი.
ასაკობრივი სპეციფიკიდან გამომდინარე,რადგან
ისინი მხოლოდ
მე-6 კლასელები არიან განემარტებათ,როგორ
ხედავდა ვაჟა
იმას თუ
როგორ ყვაოდა
სალი კლდის
მკერდი,როგორ
ეკონებოდა ცვარი
ყვავილებს,კლდეებზე როგორ იკეცებოდა არწივთა
ფრთები და
პოეტი,ბუნებისა და კაცობრიობის შუამავალი,როგორ დაგვანახბს ჩვენ
უემპირო საზოგადოების ფიქრებს,განცდებსა და
გულისწუხილებს.
მოსწავლეების ნამუშევარი განიხილება კვირის
ბოლოს,მიეცემათ განმავითარებელი კომენტარები და
შენიშვნები,წინასწარ შემუშავებული სქემის მიხედვით შეაფასებენ ჯგუფების „ნაშრომებს“.
განიხილავენ სცენარს „მჯერა ამ
დიად ბუნების
კართან მე
თვით სიკვდილსაც გარდავქმნი ლექსად“ გაინაწილებენ სათქმელებსა და როლებს
შესაძლებლობების მიხედვით.
მოუსმენენ ერთმანეთს შეაფასებენ რუბიკის მიხედვით და
რეზიუმეს გაუკეთებენ ერთმანეთის „სამეცნიერო“ თემებს.ყოველი კვირის
ბოლოს შეიკრიბებიან,დაუსვამენ ერთმანეთს წინასწარ მომზადებულ კითხვებს აღებული
თემის ირგვლივ,შეამოწმებენ ურთიერთმომზადების დონეს,შესთავაზებენ ერთმანეთს ახალ იდეებს,გააკონტროლებენ ლიტერატურულ-მუსიკალური კომპოზიციისთვის მზადების პროცესს.გაივლიან რეპეტიციებს,შეამოწმებენ წარმოდგენილი ვიდეო აუდიო და
ფოტომასალების მიზნობრივად გამოყენების კანონზომიარებას.ექსკურსიის დასრულების შემდეგ გუნდები შეფასდებიან ქულებით (წინასწარ შედგენილი შეფასების რუბრიკის მიხედვით),რაც ასევე აისახება მათ აკადემიურ წარმატებაზე.
დანართი#1 ინფორმაციის მოძიებისა და დამუშავების შეფასების რუბრიკა
დანართი#2 ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
დანართი#3 პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
კითხვარი პროექტის მონაწილეთათვის
გთხოვთ ათბალიანი შეფასებით შეაფასოთ პროექტის
მიმდინარეობა და შედეგები!
(შემოხაზეთ სასურველი შეფასება და კომენტარი
გაუკეთეთ თქვენს შეფასებაებს)
1.რამდენად გასაგები და მისაღები იყო თქვენთვის
ეს პროექტი?
1
2 3 4
5 6 7
8 9 10
2.რამდენად გაჭვირვალე და ობიექტური იყო
შეფასების სისტემა და თავად შეფასება?
1
2 3 4
5 6 7
8 9 10
3.რამდენად საინტერესო იყო შერჩეული ნაწარმოებები
პროექტისთვის?
1
2 3 4
5 6 7
8 9 10
4.რას მოელოდით ამ პროექტისგან და რამდენად
გაამართლა თქვენი იმედები?
პასუხი:----------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------
1 2
3 4 5
6 7 8
9 10
5.გსურთ,რომ კიდევ გაგრძელდეს მსგავსი პროექტი?
1
2 3 4
5 6 7
8 9 10
6.თქვენი აზრით, რა ხარვეზი ჰქონდა ამ კონკრეტულ
პროექტს?
1 2
3 4 5
6 7 8
9 10
7.რამდენად მისაღები იყო თქვენთვის პროექტი?
1
2 3 4
5 6 7
8 9
10
8.რამდენად გამჭვირვალე და ობიექტური იყო
შეფასების სისტემა და თავად შეფასება?
1
2 3 4
5 6 7
8 9 10
9.რამდენად საინტერესოდ იყო შერჩეული ნაწარმოებები
პროექტისათვის?
1 2 3
4 5
6 7 8
9 10
10.რას მოელოდით ამ პროექტისაგან და რამდენად
გაამართლა თქვენი იმედები?
პასუხი:---------------------------------------------------------------------------------------
1 2 3
4 5 6
7 8
9 10
11.გსურთ,რომ კიდევ გაგრძელდეს მსგავსი პროექტი?
1 2 3
4 5 6
7 8 9
10
12.თქვენი აზრით,რა ხარვეზი ჰქონდა ამ კონკრეტულ
პროექტს?
პასუხი:---------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------
13.რა მოგცათ პირადად თქვენ და თქვენს შვილს ამ
პროექტმა?
პასუხი:--------------------------------------------------------------------------------------
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მხატვრული ტექსტების აღქმისა და გააზრების
უნარები,ინფორმაციის მოპოვების,დამუშავებისა და გაანალიზების
უნარები,თანამედროვე ტექნოლოგიების მიზნობრივად გამოყენების ჩვევები,ტექსტებში
მსგავსი და განსხვავებული გარემოებებისა და ნიშნების მონახვა და დაჯგუფება
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო პროცედურები
1ეტაპი
პროექტის დაწყებამდე მოსწავლეებს შევავსებინებ
კითხვარს,რომელ კლასგარეშე მხატვრულ ნაწარმოებებთან დააკავშირებენ შესწავლილ
ლიტერატურულ ტექსტებს,როგორ დააჯგუფებენ სულიერ და უსულო „პერსონაჟებს“ ვაჟას
ნაწარმოებების მიხედვით,რა დარჩათ ბუნდოვანი სწავლის პროცესში და რა საშუალებას
შემოგვთავაზებენ პრობლემის დასაძლევად
2ეტაპი
მოსწავლეებთან გავაკეთებ პროექტის
პრეზენტაციას,ერთად შევარჩევთ საგაზეთო პუბლიკაციისა და ბროშურების
გამომცემისთვის ტექსტებს,სურათებს,ფერებს,ილუსტრაციებს.გავანაწილებთ სამუშაოებს
უნარბის,შესაძლებლობებისა და ინტერესების მიხედვით.
3ეტაპი
მოძიებული ინფორმაციის,ვიდეო-აუდიო მასალებისა და
ილუსტრაციების წარმოდგენა და გადარჩევის შემდეგ (ერთი კვირის თავზე)წინასწარ
შედგენილი გეგმის მიხედვით თემებს დასამუშავებლად გაინაწილებს 4 გუნდი.
თან აიღებენ დამხმარე ლიტერატურის სიას.
ჯგუფი#1-გაცოცხლებულ-გაპიროვნებულ მცენარეთა“
სახეები“ ვაჟა-ფშაველას შემოქმედებაში („ხმელი წიფელი“, „ქუჩი“ ,“ია“
,“ფესვები“, „მთანნი მაღალნი“, „კიდევაც ვნახავ გაზაფხულს“.)
ჯგუფი#2-ფრინველთა ალეგორიულ-მეტყველი „სახეები“
(„ჩიტი-ჩიორა“, „ბუნების მგოსნები“, „არწივი“.)
ჯგუფი#3-„კაცთა ცხოვრების მსგავსი“ არსებები
(ცხოველები)ვაჟას შემოქმედებაში(„შვლის ნუკრის ნაამბობი“, „ამოდის,ნათდება“,
„ბუნების მგოსნები“.)
ჯგუფი#4-ბუნებისა და ადამიანის
გუნება-განწყობილების პარალელიზმი ვაჟას პოეზიაში.
4ეტაპი
კვირის ბოლოს მოხდება წარმოდგენილი „ნაშრომების“
შიდა განხილვა და ანალიზი.ურთიერთშეფასების,თვითშეფასებისა და მასწავლებლის
მითითების შემდეგ მუშაობა გაგრძელდება საპრეზენტაციოდ მომზადების
გათვალისწინებით,ასევე მოსწავლეები წარმოადგენენ ლიტერატურულ-მუსიკალური
კომპოზიციისთვის იდეებს.
5ეტაპი
კვირის თავზე,შემუშავდება ლიტერატურულ-მუსიკალური
კომპოზიციის სცენარი და გაიმართება პრეზენტაციები.
6ეტაპი
ლიტერატურულ-მუსიკალური კომპოზიციისთვის
განაწილდება სათქმელები და როლები და დაიწყება მზადება ექსკურსიისათვის
ეტაპი7
პროექტის დასასრულს გაკვეთილი ჩატარდება ვაჟა-ფშაველას
სახლმუზეუმში.მოსწავლეები შეხვდებიან ჩარგალის საჯარო სკოლის თანატოლებს და
წარმოადგენენ ლიტერატურულ-მუსიკალურ კომპოზიციას:“მჯერა ამ დიად ბუნების კართან
მე თვით სიკვდილსაც გარდავქმნი ლექსად“(ლადო ასათიანი)
|
|
|
|
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო
ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
||
√ ფოტოკამერა
√ კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
√ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
√საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
√ პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
√ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
√მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
√ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
√ფოტო/სურათების დამუშავება
√ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
1.ვაჟა-ფშაველას მოთხრობები
2.ვაჟა-ფშაველას ლექსების კრებული
3.აკაკი ბაქრაძე“ვაჟას მრწამსი“
4.გრიგოლ კიკნაძე „მეტყველების სტილის საკითხები“
ვაჟას პროეზაში
5.ზურაბ კიკნაძე-„ვაჟას მთა და ბარი“
6.სოლომონ ხუციშვილი-„ვაჟა ფშაველას სამყაროში“
7.თამაზ ჩხენკელი“მომავლის პოეტი“
8.ლალი დათაშვილი „ვაჟა-ფშაველა სკოლაში „
|
No comments:
Post a Comment